sobota, 14 lutego 2015

Jawa 50 typ 20 - gość MOTOKOMUNY

Krecik - bohater z Czechosłowacji
jak najbardziej pasuje do dzisiejszego posta
Towarzysz Emil i jego nowa walentynka - Jawa 50 tzw. "kaczka" lub jak kto woli "pancerka" ze względu na charakterystyczne oblachowanie. Motorower dość rzadko już w Polsce spotykany, a na pewno rzadziej niż mój Komar. Produkowana w latach 1969-1983. 

Silnki w Jawkach przy improcie do Polski były blokowane ze względu na ograniczenia prędkości motoroweru przez: zmniejszenie otworu króćca, przedłużenie kolanka, zmianę wyprzedzenia zapłonu oraz zmniejszone dysze, co dało 2 KM przy 4500 obr./min oraz zmniejszenie maksymalnego momentu obrotowego do ok. 3,5 Nm.



Ten egzemplarz pochodzi z roku 1974, posiada wysokoobrotowy silnik konstrukcji Czechosłowackiej JAWA 223, o mocy 3,5 KM, oraz co ważne, oryginalny lakier z ręcznie malowanym napisem "JAWA 20" (!!!) a  to tylko pokazuje jak wartościowy jest ten pojazd ze względu na zachowaną oryginalność. 

W planach jest doprowadzenie do stanu fabrycznego. Na pewno jeszcze nie raz zagości na stronie, będziemy podglądać postępy w renowacji, może nawet wspólne spotkanie po latach z Komarem MOTOKOMUNY. 



Trzymamy kciuki i życzymy powodzenia oraz cierpliwości w remoncie "kaczki" właścicielowi! :D


Poniżej małe porównanie danych mojego Komara 2350 z 1973 roku i Jawy 50 typ 20 z 1974 r.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz